بازه انتشار: از تقویم تا تقویم
تنظیمات اولیه

آرشیو

    شماره مجله: 162
    باشگاه  نویسندگان
    نقدی بر نقاد ذات‌گرای مدرنیته | 8
    کنکاشی در اثبات فهم اشتباه هایدگر از مدرنیته
    بازسازی گفتمانی «قدرت نرم» در پارادایم اسلامی | 11

    باشگاه ترجمه
    پنج فیلمی که  دونالد ترامپ باید ببیند! | 14
    داعش؛  القاعده‌ای دیگر برای آمریکا و غرب  است | 16
    ریشه‌های شکل گیری جریان‌های تکفیری در گفت‌وگو با نبیل حلباوی، تولیت حرم حضرت رقیه(س)
    داعش گروهی تروریستی نیست! | 19
    جهنم القاعده، بهشت داعش | 23
    نقدی بر مقاله‌ی «داعش گروهی تروریستی نیست»

    گزارش خبری
    تاج زرین| 26
    حکیم هزاره‌ها | 27
    یادداشت‌هایی درباره‌ی فرهنگ، کتاب شد | 29
    حرکت جوهری نفس در حکمت متعالیه و کتاب و سنت | 30
    تکمیل مجلدات شرح اسفارآیت‌الله مصباح یزدی | 30
    کتاب «سرمایه داری‌گاوچرانی»  منتشر شد  | 31
    کتاب «نقش دین در زندگی بشر» منتشر شد  | 31
    در افق غرب نوری پیدا نیست   | 32

    مناظره
    مهار قدرت در نظام دینی |36
    مناظره‌ی سیدکاظم سیدباقری و محمدهادی مفتح

    گروگان گیری آنلاین
    وضع طبیعی هابزی|44
    نگاهی جامعه‌شناختی به فردگرایی جمعی در میتینگ‌های دهه‌هفتاد و هشتادی‌ها
    همه  اسیر  روزمرگی مصرفی  |46
    تحلیل بیژن عبدالكریمی درباره‌ی پدیده‌ی دهه‌هشتادی‌ها
    عصر غلبه‌ی تصویر بر واقعیت |49
    دهه‌هشتادی‌ها به منزله‌ی نسل مجازی
    در كدام جهان زیست می‌كنیم؟ |52
    تفاوت نگاه دو اندیشمند قرن بیستمی به روزگار ما
    فردگرایی منفی در جامعه‌ی همبسته |54
    «خود» نوظهور نسل پیش‌روی جامعه‌ی ایران چیست؟
    دیالكتیك مجاز  با واقع |56
    مداقه‌ای بر شبکه‌های اجتماعی و توان تغییر معادلات اجتماعی
    كنش به سبك انسان مقیم در دنیای ارتباطات |58
    دیالكتیك ابزارهای ارتباطی و كنش اجتماعی چگونه است؟
    رسانه‌ها به مثابه‌ی هایپررئالیتی  فرهنگ آمریكایی  |60
    انسان معاصر ایرانی و انبوه اطلاعات شبکه‌های ارتباطی و رسانه‌ای در گفت و گو با احمد نادری
    سکولاریزاسیون از مسیر کاپیتالیزاسیون    | 65
    تجمع دهه‌هشتادی‌ها در برابر مراکز خرید به مثابه‌ی نشانه‌ای از‌ یک مسیر جدید برای عرفی‌شدن
    جوانان به رنگ نظام تعلیم و تربیت درمی‌آیند   | 68
    غلامرضا جمشیدی‌ها، جامعه‌شناس درباره‌ی جامعه‌پذیری در جمهوری اسلامی می‌گوید

    مصاحبه ی ماه
    دست مرموز ترجمه در ایران | 74
    انتقاد پدر فلسفه‌ی علم ایران از گزینش آثار ترجمه شده
    ایستاده بر بام عشق | 84
    پیدا و پنهان استاد مهدی گلشنی

    انقلابی‌گری به سبک مکتب نجف
    احیاگری اندیشه‌ی سیاسی تشیع به سبك نجف | 88
    اصول و مبانی مکتب سیاسی نجف در گفت‌وگو با مهدی بشارت
    تشیع در قلمرو اهل تسنن | 93
    نقدی بر کتاب «دور علماء الشیعه فی مواجهه الاستعمار» (1900-   1920)
    نجف در مقابل غرب | 95
    بررسی جنبش‌ اسلامی در عراق (1900 ـ 1924)
    نهضت شیعه هیچ‌گاه ژست ناسیونالیستی نگرفت | 99
    تبارشناسی کتاب شیعه و حكومت در عراق
    استقلال،مبنای  سیاست ورزی آخوند | 102
    بررسی فعالیت‌های سیاسی آخوند خراسانی در گفت‌وگو با علی حجتی
    از آزادی تا حریت موهومه | 108
    بازخوانی دیدگاه جریان مشروعه‌‌خواه حوزه‌ی نجف  نسبت به غرب
    سیاست در طریقه‌ی اخلاقیون | 111
    رفتارشناسی حوزه‌ی نجف در مبارزه با استعمار

    گذار نومشروطه خواهان  از سروش به غنی نژاد
    نومشروطه  خواهی ما را در غرب‌زدگی خود  دفن می‌کند  | 118
    موج جدید مشروطه‌خواهی در ایران  در گفت‌وگو با اصغر طاهرزاده
    مدینه‌ی انگلیسی   | 122
    پژوهشی در ریشه‌های نظری گفتمان نومشروطه‌خواهی
    نسبت درست بین مشروطه و انقلاب اسلامی چیست؟  | 136
    نومشروطه‌خواهی و آرزوی تحول ماهوی نظام   | 137
    واکاوی نسبت مشروطه‌خواهی با فرم و محتوای جمهوری اسلامی
    همزادی امت و ملت علما و مشروطه   | 141
    چرا بهره‌مندی توأمان از اسلامیت و جمهوریت موجب پیشرفت ایران می‌شود؟

    تاریخ
    تحولات سیاسی ـ اجتماعی جامعه‌ی ایران بر مدار عاشورا |144
    محرم در جامعه‌ی ایران تاریخ‌ساز بوده است
    شاعر پارسی‌سرایدر میانه‌ی مناقشه‌ی دولت ـ ملت‌های مدرن|147
    8 مهر روز بزرگداشت مولوی
    آموزش عالی در ناصرخسرو |148
    به مناسبت گشایش دانشگاه‌ها در ماه مهر
    نیچه؛ فیلسوف «هیچ»  |149
    درباره‌ی اندیشمندی كه متولد ماه اكتبر بود

    كتاب ماندگار
    آیا می‌توان جامعه‌ی به‌هم تنیده را مهندسی كرد؟ |152
    معرفی کتاب مبانی و الگوی فرهنگی مهندسی
    مهندسی جامعه‌ی انسانی بر محور فرهنگ|155
    تاملی بر تلاش فرهنگستان علوم اسلامی قم برای تبیین غیرمکانیٌکی از ایده‌ی مهندسی فرهنگی

    معرفی كتاب
    موضوع: دینی  ـ سیاسی
    موضوع: ادبیات و رمان رمانتیک
    موضوع: عرفانی ـ فلسفی
    موضوع: یادداشت‌هایی از دوران جنگ تحمیلی
    موضوع: روش‌های تربیتی و آموزشی
    موضوع: زندگی‌نامه‌ی ملاصدرا و اندیشه‌های عرفانی ـ فلسفی او